MBC
2. 12. 2019 2023-11-13 15:25MBC
Manažer kreativity a inovací
Master of Business Creativity
PhDr. Karel Červený, MSc., MBA, DBA
Hlavní lektor
Trenér inovační kreativity, lektor a kouč. Přes 20 let se věnuje rozvoji strategického a konceptuálního myšlení. Bohaté zkušenosti na mezinárodní úrovni mu otevřely prostor pro otevření uceleného vzdělávacího programu. Od roku 2009 přednáší „Kreativní a inovační management" na několika vysokých školách a univerzitách (VŠE, VŠEM, ČVUT, SAVS). Publikuje, radí a vzdělává v oblasti kreativního myšlení a řízení inovací. Program Master of Business Creativity (MBC) založil již v roce 2007 a jeho tréninkovými programy prošli manažeři, konstruktéři, designéři, podnikatelé. Vzdělání MBC prokazatelně přináší výsledky v získání strategického myšlení, v porozumění současnosti a budoucnosti. Učí pracovat se synergiemi, rozumět nově vznikajícím trendům a nalézat tržní niky.
Co absolvováním kurzu získáte?
Zvýšíte svou kreativitu
- Vaše tvořivost se za rok zvýší minimálně o 50 procent. Většina absolventů si ji zvýšila o 100 a více procent. Měříme úroveň tvořivosti před a po kurzu.
- Odhalíte v sobě nezměrnou tvořivost. Budete překvapeni, kolik jí ve Vás je. Budete nadšeni, čeho všeho jste schopni. Vaše okolí z Vás bude paf.
Získáte strategické myšlení
- Získáte strategické myšlení na mimořádné úrovni. Zvýší se Vám prozíravost, orientace v chaosu a turbulencích, v „černých labutích“, naučíte se vidět „dopředu a za roh“. Naučíte se tvořit vize a strategie pomocí desítek strategických her (teorie her v praxi).
Naučíte se používat kreativní metody
- Vymyslíte celou řadu kvalitních zlepšovacích návrhů a u mnohých dojde i na výraznou inovaci či vynález. Užasnete, kolik budete mít denně nápadů.
- Naučíte se používat klíčové kreativní metody a techniky: Lean Canvas, Business Model Canvas, Design Thinking, TRIZ – ARIZ, Scamper, Laddering, Kepner-Tregoa, Brainstorming, Brainwriting, Brainscathing, Storyboard, morfologická analýza, metoda what-if, GameStorming, The Innovator´s Dictionary, WOIS, Analogie a Synektika a další.
Naučíte se imaginaci
- Naučíte se imaginaci na úrovni, kterou v ČR ovládá málokdo. Zlepší se Vám paměť. Budete lépe vytyčovat své cíle a dosahovat jich. Budete lépe spát a budete zdravější.
Získáte prestižní certifikát
- Získáte prestižní certifikát Master of Business Creativity.
Kreativní metody a techniky
Na mimořádně vysoké úrovni se naučíte znát kreativní metody a techniky
Obsah kurzu
I. Modul
- Vstupní testy kreativity a inovačního myšlení, bariéry kreativity, co je to kreativita, typy a druhy kreativity? Jak se rozvíjí kreativita?
- Trénink všímavosti, obecné kreativity, umělecké tvořivosti, kombinačního a variantního myšlení, strategického a konceptuálního myšlení.
- Trénink digitálních dovedností: SW aplikace MIRO (miro.com)
- Trénink SW funkcionalit:
- Vytvoření konceptuálních map
- Vytvoření myšlenkových map
- Trénink SW funkcionalit:
- Trénink metod a technik inovačního procesu:
- Zápisník, kolektivní zápisník
- ChatGPT, AI
- Sběr dat a jejich analýzy dat – interpretace
II. Modul
- Trénink inovačních dovedností
- Možnosti umělé inteligence (AI) a aplikace kvantové fyziky (QP)
- Inovační evoluční mapy
- Trénink kreativních metod a technik – hledání nápadů, Scamper, Laddering – žebříkování, formulace problému, Kepner-Tregoa a parafráze klíčových slov
- Trénink digitálních dovedností: SW aplikace MIRO (miro.com)
- Trénink SW funkcionalit:
- Brainstorming
- Brainwriting
- SCAMPER
- Trénink SW funkcionalit:
- Trénink kreativní imaginace a její aplikace do svého života a života firmy (sebenaplňující proroctví)
III. Modul
- Trénink strategického a konceptuálního myšlení v synergiích
- Trénink digitálních dovedností: SW aplikace MIRO (miro.com)
- Trénink SW funkcionalit:
- Lean Canvas
- Business Model Canvas
- Trénink SW funkcionalit:
- Nácvik pokročilé SWOT analýzy
- Kreativní metody a techniky – hledání nápadů, hledání řešení – podle Stephena Johnsona, Plánovací scénáře, Design Thinking, myšlenková mapa, Brainstorming, Brainwriting, Brainscathing, Rychlý člun, Storyboard, morfologická analýza, What-if
- Nácvik konceptuálního strategického myšlení pro svět po roku 2030
- Nácvik umělecké kreativity – dramatizace problému
IV. Modul
- Trénink technické tvořivosti – metoda TRIZ – ARIZ
- Kreativní metody a techniky – hledání nápadů, hledání řešení – podle Edwarda de Bona a Johna Adaira, hledání příležitostí – projížděcí výzkum, predikce událostí – synergické efekty, WOIS
- Trénink digitálních dovedností: SW aplikace MIRO (miro.com)
- Trénink SW funkcionalit:
- Kanban
- The Idea Napkin
- Trénink SW funkcionalit:
V. Modul
- Trénink digitálních dovedností: SW aplikace MIRO (miro.com)
- Trénink SW funkcionalit:
- Empathy Map
- WOIS
- Trénink SW funkcionalit:
- Kreativní metody a techniky – Analogie a Synektika, GameStorming, The Innovator´s Dictionary, Strategie modrého oceánu
- Nácvik systémového a kritického myšlení a nácvik procesní a organizační tvořivosti
- Inovační prostředí v organizaci – základ pro úspěšné inovace, vytvoření inovačního prostředí u každého účastníka
- Nácvik konceptuálního strategického myšlení trh – systém včasného varování pro firmy
VI. Modul
- Trénink digitálních dovedností: SW aplikace MIRO (miro.com)
- Trénink SW funkcionalit:
- Storyboard
- What-if
- Trénink SW funkcionalit:
- Prezentace svých vyřešených projektů a inovací
- Kreativní nastavení efektivity všech procesů, produktivity a přidané hodnoty
- Intelektuální (kreativní) kapitál firmy – ledovcová bilance, inovační cyklus
- Ústní zkouška a slavnostní předání certifikátů