MBC

Manažer kreativity a inovací

Master of Business Creativity

PhDr. Karel Červený, MSc., MBA, DBA
Hlavní lektor

Trenér inovační kreativity, lektor a kouč. Přes 20 let se věnuje rozvoji strategického a konceptuálního myšlení. Bohaté zkušenosti na mezinárodní úrovni mu otevřely prostor pro otevření uceleného vzdělávacího programu. Od roku 2009 přednáší „Kreativní a inovační management" na několika vysokých školách a univerzitách (VŠE, VŠEM, ČVUT, SAVS). Publikuje, radí a vzdělává v oblasti kreativního myšlení a řízení inovací. Program Master of Business Creativity (MBC) založil již v roce 2007 a jeho tréninkovými programy prošli manažeři, konstruktéři, designéři, podnikatelé. Vzdělání MBC prokazatelně přináší výsledky v získání strategického myšlení, v porozumění současnosti a budoucnosti. Učí pracovat se synergiemi, rozumět nově vznikajícím trendům a nalézat tržní niky.

T6

Co absolvováním kurzu získáte?

Zvýšíte svou kreativitu
  • Vaše tvořivost se za rok zvýší minimálně o 50 procent. Většina absolventů si ji zvýšila o 100 a více procent. Měříme úroveň tvořivosti před a po kurzu.
  • Odhalíte v sobě nezměrnou tvořivost. Budete překvapeni, kolik jí ve Vás je. Budete nadšeni, čeho všeho jste schopni. Vaše okolí z Vás bude paf.
Získáte strategické myšlení
  • Získáte strategické myšlení na mimořádné úrovni. Zvýší se Vám prozíravost, orientace v chaosu a turbulencích, v „černých labutích“, naučíte se vidět „dopředu a za roh“. Naučíte se tvořit vize a strategie pomocí desítek strategických her (teorie her v praxi).
Naučíte se používat kreativní metody
  • Vymyslíte celou řadu kvalitních zlepšovacích návrhů a u mnohých dojde i na výraznou inovaci či vynález. Užasnete, kolik budete mít denně nápadů.
  • Naučíte se používat klíčové kreativní metody a techniky: Lean Canvas, Business Model Canvas, Design Thinking, TRIZ – ARIZ, Scamper, Laddering, Kepner-Tregoa, Brainstorming, Brainwriting, Brainscathing, Storyboard, morfologická analýza, metoda what-if, GameStorming, The Innovator´s Dictionary, WOIS, Analogie a Synektika a další.
Naučíte se imaginaci
  • Naučíte se imaginaci na úrovni, kterou v ČR ovládá málokdo. Zlepší se Vám paměť. Budete lépe vytyčovat své cíle a dosahovat jich. Budete lépe spát a budete zdravější.
Získáte prestižní certifikát
  • Získáte prestižní certifikát Master of Business Creativity.

Kreativní metody a techniky

Na mimořádně vysoké úrovni se naučíte znát kreativní metody a techniky

Obsah kurzu

I. Modul
  • Vstupní testy kreativity a inovačního myšlení, bariéry kreativity, co je to kreativita, typy a druhy kreativity? Jak se rozvíjí kreativita?
  • Trénink všímavosti, obecné kreativity, umělecké tvořivosti, kombinačního a variantního myšlení, strategického a konceptuálního myšlení.
  • Trénink digitálních dovedností: SW aplikace MIRO (miro.com)
    • Trénink SW funkcionalit:
      • Vytvoření konceptuálních map
      • Vytvoření myšlenkových map
  • Trénink metod a technik inovačního procesu:
      • Zápisník, kolektivní zápisník
      • ChatGPT, AI
      • Sběr dat a jejich analýzy dat – interpretace
II. Modul
  • Trénink inovačních dovedností
  • Možnosti umělé inteligence (AI) a aplikace kvantové fyziky (QP)
  • Inovační evoluční mapy
  • Trénink kreativních metod a technik – hledání nápadů, Scamper, Laddering – žebříkování, formulace problému, Kepner-Tregoa a parafráze klíčových slov
  • Trénink digitálních dovedností: SW aplikace MIRO (miro.com)
    • Trénink SW funkcionalit:
      • Brainstorming
      • Brainwriting
      • SCAMPER
  • Trénink kreativní imaginace a její aplikace do svého života a života firmy (sebenaplňující proroctví)
III. Modul
  • Trénink strategického a konceptuálního myšlení v synergiích
  • Trénink digitálních dovedností: SW aplikace MIRO (miro.com)
    • Trénink SW funkcionalit:
      • Lean Canvas
      • Business Model Canvas
  • Nácvik pokročilé SWOT analýzy
  • Kreativní metody a techniky – hledání nápadů, hledání řešení – podle Stephena Johnsona, Plánovací scénáře, Design Thinking, myšlenková mapa, Brainstorming, Brainwriting, Brainscathing, Rychlý člun, Storyboard, morfologická analýza, What-if
  • Nácvik konceptuálního strategického myšlení pro svět po roku 2030
  • Nácvik umělecké kreativity – dramatizace problému
IV. Modul
  • Trénink technické tvořivosti – metoda TRIZ – ARIZ
  • Kreativní metody a techniky – hledání nápadů, hledání řešení – podle Edwarda de Bona a Johna Adaira, hledání příležitostí – projížděcí výzkum, predikce událostí – synergické efekty, WOIS
  • Trénink digitálních dovedností: SW aplikace MIRO (miro.com)
    • Trénink SW funkcionalit:
      • Kanban
      • The Idea Napkin
V. Modul
  • Trénink digitálních dovedností: SW aplikace MIRO (miro.com)
    • Trénink SW funkcionalit:
      • Empathy Map
      • WOIS
  • Kreativní metody a techniky – Analogie a Synektika, GameStorming, The Innovator´s Dictionary, Strategie modrého oceánu
  • Nácvik systémového a kritického myšlení a nácvik procesní a organizační tvořivosti
  • Inovační prostředí v organizaci – základ pro úspěšné inovace, vytvoření inovačního prostředí u každého účastníka
  • Nácvik konceptuálního strategického myšlení trh – systém včasného varování pro firmy
VI. Modul
  • Trénink digitálních dovedností: SW aplikace MIRO (miro.com)
    • Trénink SW funkcionalit:
      • Storyboard
      • What-if
  • Prezentace svých vyřešených projektů a inovací
  • Kreativní nastavení efektivity všech procesů, produktivity a přidané hodnoty
  • Intelektuální (kreativní) kapitál firmy – ledovcová bilance, inovační cyklus
  • Ústní zkouška a slavnostní předání certifikátů
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare